HSG: Wisselende prestaties in Vught

Geschreven door: Kamiel Jacobs

Na de eerste competitiewedstrijd was Vught het strijdtoneel van onze Haasjes. Voor velen was dit weer de eerste wedstrijd na de competitie. De ‘Harry Schulting Games’ was een mooie kans om in een sterk veld wedstrijdervaring op te doen. Maarliefst, zes Haasjes verschenen aan de start.

Vera kwam in actie op de 100m horden en 400m horden. In de 100mh mocht ze in een snelle serie starten. Na een lastige start, zette ze toch een tijd neer van 0.1s boven haar PR. Later op de avond kwam zij in actie op de 400mh. Voor de eerste 400mh van dit seizoen, zette ze een nette tijd neer. Ook Bram mocht in een snelle serie starten op de 400m horden. Een serie die volgens hem vergelijkbaar was met een NK finale, een mooie uitdaging dus. Hij eindigde op een zesde plek in een knappe tijd van 56 sec. Moniek startte op de 100m, maar na al een wedstrijd op dinsdag en een stijve hamstring kon zij helaas niet voluit gaan.
Kamiel en Marco verschenen aan de start van de 800m, maar moesten helaas in verschillende series lopen. Kamiel nam risico met een snelle openingsronde en moest de rest in de tweede ronde helaas laten gaan. Marco maakte knap gebruik van de haas in zijn serie en trok de laatste ronde hard door naar een tijd van 1min en 54sec. Als laatste op de avond mocht David zijn baandebuut maken. Precies volgens plan liep hij constant na een tijd van 9min en 21sec waarbij hij in de laatste ronde de sprint won van concurrent Michiel van Kallenberg van Cifla.

Meer wedstrijd verslagen lezen?