Eerste competitie: Vrouwen landelijk 1e!

Geschreven door: Ko

Vorige week vond de eerste competitiewedstrijd plaats op onze eigen baan in Nijmegen. Zowel het mannen- als het vrouwenteam hadden hun zinnen gezet op promotie naar de eerste divisie, al vielen bij de mannen twee puntenpakkers al voor de wedstrijd uit en moest er wat geschoven worden in de opstelling.

Mannenploeg
Bij de mannen waren er toch mooie prestaties. Marco liep 1:56,22 op de 800 meter, dicht gevolgd door Gian die met 1:59,87 een persoonlijk record liep. Ook Ties liep een PR op de 5000 meter met 14:57,26. Samen met Kamiel waren de eerste twee podiumplekken voor 't Haasje. Ook op de 200 meter werd een knap persoonlijk record gelopen en wel door Dominic met een tijd van 24,11 seconden. Coen evenaarde zijn PR van 3,80 meter op het polsstokhoogspringen. Voor Daan helaas geen PR, maar wel een evenaring van zijn NLPR of 'Nederlands persoonlijk record' bij het verspringen. Tja, het is toch iets. :) Ruben en Thijs maakten deze wedstrijd hun Haasjedebuut. Ruben maakte zich gelijk onmisbaar door in zijn eentje maar liefst 1774 punten te pakken op de horden, met kogel en bij het hoogspringen. Thijs stond ook bij drie onderdelen opgesteld, te weten verspringen en de 100 en 200 meter, maar moest na het verspringen helaas de wedstrijd staken. Uiteindelijk eindigen de mannen landelijk op de 21e plaats.

Vrouwenploeg
Bij de vrouwen werden er ook veel persoonlijk records verbroken. Het meest consistent daarin was Vera, die zowel op de 200 meter, 400 meter als bij de 100 meter horden mooie persoonlijk records liep. Ze behaalde daarmee bij al haar onderdelen de tweede plek in de poule. Er waren die dag nog veel meer tweede plekken. Zo finishte Sandra op de 100 meter in een tijd van 13,26 seconden, kwam Laura tot 2:19,72 op de 800 meter, op de voet gevolgd door Margo, en kwam Lotte met 10:19,59 over de streep bij de 3000. Janeri finishte na haar, waarmee ze een knap PR liep van 10:33,77. Ook Sophie verbrak haar persoonlijk record bij het hinkstapspringen en belandde met een afstand van 11,17 meter in de bak. En nog eentje: Isa kwam bij het kogelstoten tot een mooi PR van van 10,51 meter met de vierkilokogel. Kathi maakte haar Haasjedebuut en mocht zich laten zien bij het hordenlopen en bij het hoogspringen, waar ze tot 1,55 meter kwam. Op dat onderdeel evenaarde Ilse haar PR van 1,50 meter. Bij het discuswerpen kwam Astrid met 35,54 verder dan alle anderen en ook de Zweedse estafette werd door de Haasjevrouwen op hun naam gezet. Met zoveel goede prestaties hebben ze het zelfs voor elkaar gekregen om landelijk op de eerste plek te eindigen. Een ideale start om volgend jaar een divisie hoger te mogen starten dus.

Om dat te vieren kon achteraf in de kantine lekker van pastasalade en pizza gesmuld worden. Op naar de volgende wedstrijd!