Competitie 2017

Onze mannen zouden dit jaar eigenlijk uitkomen in de derde divisie na de degradatie van vorig jaar, maar na een uitgevallen ploeg en een telefoontje van de Atletiekunie konden de mannen toch van start in de tweede divisie! Dit was wel in de noordelijke poule 3, dus helaas zonder onze vrouwen. Maar deze kans lieten de mannen natuurlijk niet aan zich voorbij gaan. De vrouwen kwamen wel in hun eigen poule 5 in actie.

Voor de competitiehazen die ook met de Bata hadden meegedaan was het een korte nacht. Zij konden heerlijk op een matras bij Luuks ouders overnachten in plaats van op een matje of luchtbed in een tent of slaapzaal te liggen. Dit heeft hopelijk voor een kwalitatief wat betere slaap gezorgd. 's Ochtends vertrok het busje met de mannen al vroeg, want zij moesten vanuit Enschede helemaal naar Hoorn toe rijden. De dames kwamen dichter bij Nijmegen in actie, want hun competitiewedstrijd was in Ede. Na Hoorn en Ede kwamen respectievelijk Drachten & Breda en Harderwijk & Nijmegen aan de beurt.

Hoogtepunten tijdens de drie wedstrijden waren de volgende uitslagen:
Marco liep een geweldige 1:53,61 op de 800m, Bram zette een mooie 56,06 op de 400mH neer en Ezrah debuteerde op de 100m met een zeer nette 11,76!
Bij de dames waren een aantal tegenslagen en blessures, maar alsnog stond er elk wedstrijd een geweldig team. Op de 4x400m liepen Helena, Vera, Laura en Loes een ontzettend snelle tijd van 4:08,19 (!), Saskia Bom slingerde haar kogel naar een mooie 19,10, Margo liep 2:24,18 op de 800m en Moniek stootte haar kogel naar 9,98 (terwijl ze nog herstelende was van een blessure).

De mannen presteerden zeer goed en hebben hun plekje in de 2e Divisie met vlag en wimpel teruggeclaimd. Zij behaalden de 23e plek. De vrouwen deden het super en behaalden de 14e plek.

Mannen                                                                      Vrouwen

23e in de competitie met 22015 punten                         14e in de competitie met 20851 punten
8E IN POULE 3                                                              2E IN POULE 5

WEDSTRIJD 1: 9E MET 7384 PUNTEN                         WEDSTRIJD 1: 5E MET 6731 PUNTEN

WEDSTRIJD 2: 7E MET 7116 PUNTEN                         WEDSTRIJD 2: 2E MET 7227 PUNTEN

WEDSTRIJD 3: 6E MET 7515 PUNTEN                         WEDSTRIJD 3: 2E MET 6893 PUNTEN

Zonder de ploegleiders, juryleden en vrijwilligers was dit allemaal nooit mogelijk geweest. Dus bedankt allemaal! Nu kunnen we volgend jaar de mannen en vrouwen weer uit zien komen in de tweede divisie. Maar goed ook, want het is toch een stuk gezelliger om samen de competitie te beleven!

Klik hier voor meer wedstrijdverslagen!