NK 10 km 2018

Geschreven door: Luuk Wijering

Op de tweede dag van de Olympische Spelen stonden Lotte en Luuk aan de start van de Groet uit Schoorl run voor het NK 10 km. Ook trainster Miranda deed mee.
Tijdens de lange reis naar Schoorl hoorden we al dat Sven Kramer de 5000 meter had gewonnen. Konden wij dat succes ook doortrekken naar onze races? Lotte maakt een zenuwachtige indruk. Haar doel was om onder de 38 minuten te lopen en te gaan voor de 4e plek bij de junioren A. Als alles mee zat, zou er misschien wel een podiumplek in zitten. Luuk had er vertrouwen in. Hij verwachtte dat hij wel eens heel dicht bij het clubrecord zou kunnen komen. Zijn doel was om in ieder geval onder de 33 minuten te lopen en een aanval te doen op het clubrecord uit 2004 van Sander van den Hoogen.

Het leek een koude race te gaan worden, maar tijdens het inlopen brak de zon door en hoorden we dat de eerder voorspelde neerslag uit zou blijven. Toch waren de omstandigheden niet optimaal, want met windkracht 6 stond er flink wat wind. De wedstrijd ging van start. Luuk vertrok exact om 14:30 uur en de vrouwen vijf minuten later. Luuk liep een dik PR, maar moest 6 seconden toegeven op het clubrecord. Miranda was niet tevreden over haar race en ook Lotte had een offday. Toch behaalde zij heel netjes de vierde plek in haar categorie.