Duelleren op de 400m bij 1e Trackmeeting Wageningen

Geschreven door: Ruben Harmsen

Jaja afgelopen vrijdag 17 mei was het weer zo ver. De 1e Track Meeting in Wageningen van dit seizoen. Er deden in totaal 4 Haasjes mee aan de wedstrijd.

Op de 400m was er een duel tussen 2 oud-bestuursleden. Margo Heurman en Sophie de Groot gingen met elkaar de strijd aan. In serie 3 waren ze beiden aan de beurt. Margo in baan 4 en Sophie in baan 5. Wie o wie kwam als eerste over de streep? Het was Sophie die over de finish kwam in een tijd van 1:02,21. Margo kwam enkele seconden erna over de finish in een tijd van 1:05,02. Ook geen slechte tijd moet gezegd worden. De vraag nu is natuurlijk op welke wedstrijd Margo revanche gaat nemen tegen Sophie?

Ook bij het discuswerpen en het speerwerpen was een Haasje aanwezig, tenminste gedeeltelijk aanwezig. Ruben begon met discuswerpen, het eerste onderdeel van de avond. Na 5 pogingen vond hij het wel genoeg geweest, de afstand viel erg tegen. Ook wilde hij zijn elleboog sparen voor bij het speerwerpen, hier had hij al een beetje last van namelijk. Na 1 keer ingooien voelde hij zijn elleboog wel een klein beetje, maar toch wilde hij een keer voor het echt werpen. Dit was geen handige beslissing. De speer kwam maar tot 44m, maar belangrijker: Ruben moest direct stoppen vanwege zijn elleboog. Het was toch niet zo slim om te gaan speerwerpen als je een blessure hebt aan je elleboog. Daar gaat de competitie volgende week zondag!

Het laatste Haasje was deze avond actief op de 1500m. Kamiel Jacobs wilde zijn tijd op de 1500m maar weer eens verbreken. Zijn persoonlijke record stond op een tijd van 4:03,20. Kamiel gefeliciteerd. Het is je gelukt! Kamiel kwam namelijk over de finish met een tijd van 4:01,02. De tijd was niet alleen goed, het is hem ook gelukt om de 6e plaats te bemachtigen. Een erg goede prestatie. De volgende vraag voor Kamiel is niet waar, maar wanneer hij de 1500m onder de 4 minuten gaat lopen?