Haasje loopt Asterix de moeder

Op 23 mei was het weer tijd voor de Asterix Baanwedstrijd. Traditioneel een leuke wedstrijd met onder meer een sprintmeerkamp (60m-100m-200m) en een 800m.

't Haasje was dit jaar aanwezig met 5 atleten: Dominic, Vera, Sophie, Tonnie en Margo. Waar de eerste drie een sprintmeerkamp afwerkten, gingen de laatste 2 de strijd aan op de dubbele ronde.
Dominic behield keurig zijn streak van PR's. Allereerst werkte hij 60 meter af in 7,78 seconden, maar liefst 13 honderdsten onder zijn oude PR. Dit volgde hij keurig op met een verbetering van 15 honderdsten op de 100m naar 12,04 seconden. Ook op de 200m gingen er 15 honderdsten af, en dook hij voor het eerst onder de 24 seconden met een tijd van 23,96. Een geslaagde sprintmeerkamp voor deze adonis dus! Hij eindigde op plek 5 in de meerkamp.
Waar Dominic een wedstrijd vol PR's had, was er bij de dames sprintmeerkamp iets minder weelde (grapje, Vera won alle onderdelen). Op de 60m zat Vera met 8,13 vlak boven haar PR. Sophie kreeg hier een DNF achter haar naam (of was het nou een DNS, Sophie?). Op de 100m was er meer te vieren: Vera dook met 12,82 ruim onder de 13 seconden en liep daarmee een dik PR, Sophie liep een keurige 13,50. Toen was het de beurt aan de 200m, iets meer het terrein voor onze dames: 26,33 voor Vera en 27,16 voor Sophie, zeer sterk! Vera eindigde als 1e op de sprintmeerkamp en Sophie als 8e (zonder punten op de 100m liet zij alsnog een atlete achter haar!). Overigens deed aan deze sprintmeerkamp ook ons trainingsweek-leenhaasje Inge mee; ook zij liep 2 dikke PR's en eindigde als 6e.
De 800m moest een prooi gaan worden voor Margo. De hele tijd had de speaker het erover: haar PR was 2.21.73. Na 2 rondes zwoegen kwam zij wonder boven wonder 1 honderdste onder deze tijd uit, super! Bij nadere inspectie bleek echter dat Margo haar persoonlijke record verkeerd had opgegeven, en liep zij exact dezelfde tijd als haar oude PR: 2.21.72, heel knap. Tonnie bleef met 2.06.14 amper een seconde boven zijn PR steken, desalniettemin een nette tijd voor Maratonnie Flex. Een strakke 4e plek voor hem en een nog strakkere 2e plek voor Margo.

Conclusie: 't Haasje liep Asterix de moeder.