Johan Knaap Games 2018: Soms zit het mee, soms heb je wind tegen

Geschreven door: Pien Meijs & Nadim van Minnen

Op 2 mei 2018 trok een aantal Haasjes eropuit om een wedstrijd in het mooie FBK stadion af te werken: de Johan Knaap Games. Dit was altijd al een van Pien’s favoriete wedstrijden, op de eerste plaats omdat het altijd lekker dichtbij huis was. Dit jaar was het toch een beetje anders: haar eerste Johan Knaap Games als kersvers Haasje ging helaas niet zoals ze gehoopt had. Vanaf de eerste sprong was het vechten: soms heb je dagen dat alles gewoon klopt, maar dit was niet één van die dagen. Er klopten steeds wat kleine dingen niet, en dan was er ook nog eens wind tegen bij polshoog. Uiteindelijke wist ze er nog 2,90 uit te halen. Gelukkig maakte de gezelligheid met de andere Haasjes het meer dan goed. Later die avond liep ze namelijk nog een 4x100 meter samen met Ilse, Sophie en Margo. Tussendoor kwamen Ilse en Sophie al in actie op het verspringen (4.04m om 3.74m) en de 200m (30.44s om 27.91s met wind tegen). Ook SpriLa Margo waagde zich aan deze 200m en kwam tot 30.39s. Zij liep deze afstand nog 4x tijdens de 800m, met als resultaat 2:26,36. De 800m werd bij de mannen gelopen door Thomas, die tot een degelijke 2:01,56 kwam.

De wedstrijd liep helaas een beetje uit waardoor onze Haasjes zich zorgen maakten dat ze geen ijsje meer konden gaan eten na de wedstrijd. Gelukkig kwam dat nog goed. Na een 4x100 meter waar de dames vooral blij waren dat het stokje de ronde vol heeft gemaakt (de “Mannetjeskonijnen” kwamen tot 54.96s), is iedereen met een korte omweg terug gegaan naar het mooie Nijmegen. Het was een leuke en vooral erg gezellige wedstrijd, waarbij de resultaten voor de meesten een klein beetje tegenvielen. Maar ook daar leer je van!