NSK Indoor 2019

Geschreven door: Iris Conijn

Op zaterdag 2 maart zijn zo’n 22 Haasjes afgereisd naar het mooie Omnisport voor een van de leukste wedstrijden van het jaar: het NKS Indoor! Dit jaar georganiseerd door D.A.V. Kronos uit Enschede.

Maar liefst vier van onze atleten besloten om de 3000m te gaan rennen, wat voor enige verbazing zorgde bij de rest van de Haasjes. Meyke, Janeri, Sijbren en Luuk wisten allemaal de 15 (!) rondes uit te lopen, in een hal waar je als supporter al last van je luchtwegen krijgt als je iets te hard aanmoedigt. Alleen het volbrengen van dit onderdeel mag al een prestatie genoemd worden, maar Janeri wist zelfs het clubrecord op dit onderdeel met 41 seconden te verbeteren!

Op de 400m, een stuk kortere (maar zeker niet minder vermoeiende) afstand, kwamen de drie mannelijke Hazen Dominic, Nadim en Daan in actie. Ondanks de rij met aanmoedigende Haasjes viel het met name Daan wat zwaar, wat mooi terug te zien is op de vele foto’s die zijn gemaakt. Wel heeft hij de goude medaille veroverd bij hink-stap-sprong, met een afstand van 12,89m!

Ook voor Vera verliep de dag goed! Met vijf persoonlijke records, een clubrecord op de 200m en een zilveren medaille op de 60mH kan ze met trots terugkijken op een mooi NSK!

Het 4x400m vrouwenteam wist de goude medaille in de wacht te slepen en heeft een nieuw clubrecord gevestigd. De mannen 4x400 stond ook op de planning, maar na lang wel, niet, wel, uiteindelijk toch maar niet gelopen, vanwege blessures en een tekort aan motivatie.

Het kogelstoten voor vrouwen was door Haasjes dit jaar goed bezet. De vijf Haasjes Isa, Danique, Aline, Margo en Geke kwamen op dit onderdeel in actie. Dat je als mila (Margo en Geke) je grenzen verlegt en gewoon kan gaan kogelstoten is een van de mooie dingen aan het NSK, en studentenatletiek in het algemeen.

Al met al was het een erg leuke en gezellige dag, waarbij het teamgevoel er goed in zat! Met een mooie club Haasjes die elkaar allemaal aanmoedigen en waar iedereen geïnteresseerd is in elkaars prestaties, zou je bijna vergeten dat atletiek een individuele sport is.

Alleen jammer van de vlag die op het laatst nog gebrast is.. Iets beter opletten de volgende keer, bestuur!