NK Indoor 2017

Op de startlijsten van de NK Indoor 2017 die in het Omnisport te Apeldoorn werden gehouden, stonden de namen van twee Hazen, Bram Elevelt en Moniek Riemersma. Ondanks de kou en sneeuw van de afgelopen maanden kwamen de atleten van Michael in topvorm naar het stadion en stond er zelfs een stukje over Moniek in de Gelderlander!
Moniek mocht op zaterdag het spits afbijten met de 60m. Hoewel ze zich als 33ste had geplaatst, wist ze zich met een mooie tijd van 8.00 en een verschil van slechts enkele d
uizendste van een seconde bij de 24 beste sprinters te lopen die door mochten naar de halve finales. Daarin behaalde ze wederom een goede tijd van 8.05 en een 22ste plek. Op zondag stond voor Moniek de 200m op het programma. Ondanks een zeer matige start verbrak ze met 26.43 haar record en het clubrecord! Waar Moniek toen uitgeput op de tribune kon gaan toekijken, moesten de NK voor Bram nog gaan beginnen. Onder toeziend oog van een flinke fanclub kwam Bram de baan op voor de series 60m horden. Ondanks dat hij wat moeizaam op gang kwam, bleef hij met 8.58 maar 0.07 seconden boven zijn persoonlijk record. Maar, veel belangrijker nog, hij wist hiermee een plek in de finale te veroveren! Helaas verliep de finale niet zoals Bram gehoopt had. In een rommelige race, waarbij er wat hordes van de tegenstander naast hem (bijna) in zijn baan belandden, behaalde hij met 8.60 toch een mooie zevende plek. Tussen dit sprintgeweld door kreeg een afvaardiging van de NSK-cie een kijkje achter de schermen bij de organisatie van de NK. Met een goed voorbereide NSK-cie en deze sprinters en hopelijk ook vele andere Hazen in topvorm, belooft het NSK Indoor 2017 een mooi evenement te worden!

Klik hier voor meer wedstrijdverslagen!