NSK Baan 2019

Geschreven door Judie van Diepen en Daan de Grauw

Op donderdag 30 mei reisde een roedel haasjes af naar Groningen om tijdens hemelvaart mee te doen aan het NSK baan. De dag begon met Margo die de eerste van vele goede prestaties leverde door een pr te slingeren, waarna ze door zou gaan om op de 1500 een bronzen en op de 800 zelfs een gouden medaille te pakken!

Van de mannelijke mila’s heeft Tonnie zich in de strijd geworpen op de 1500 en 800 meter en alhoewel er deze keer geen medailles inzaten liep ook hij goed!

Het volgende hoogtepunt van de dag lag bij verspringen waar Ilse, Kathi en Judie aan meededen en waar Kathi haar eerste medaille binnensleepte met een afstand van 5.29. Tegelijkertijd kon Isa haar oerkracht loslaten tijdens kogelstoten waar ze de kogel naar een afstand van 9,58 wist te stoten. Als laatste kon Sophie nog even shinen op de 400 meter waar ze een bronzen medaille pakte!

De zonnige middag werd afgesloten met een ijsje waarna er een lekkere maaltijd klaarstond voor de atleten. Na het eten werden er wat bordspelletjes gespeeld en hierna gingen de haasjes vroeg naar bed om een goede nachtrust te pakken om de volgende wedstrijddag weer optimaal te kunnen presteren.

De volgende ochtend moesten Pien en Kathi vroeg uit de veren om grandioze prestaties te leveren bij het polsstokhoogspringen. Dit is ze gelukt want Pien heeft haar aanvangshoogte gehaald en Kathi heeft haar tegenstanders onder haar gelaten en hierbij een gouden medaille veroverd.

Terwijl Daan een bronzen medaille binnen sleepte met hink-stap-springen, begonnen Danique en Isa aan speer. Hierbij bereikte Danique zelfs de finale met een afstand van 29 meter en 20 centimeter.

Hierna verzamelden alle haasjes zich langs de zijllijn om Vera toe te juichen terwijl zij zich naar een zilveren medaille snelde op de 100 meter horden. Ook bij hink-stap-springen ging het goed met een zilveren medaille voor Sophie en wel 6 pr’s voor Judie die dit voor de eerste keer deed.

Margo sloot de wedstrijd af met een mooi debuut op de 400mH waar ze een tijd van 1.14.13 neerzette en waar ze haar doel om meer hordes te overleven dan Sophie op de 100mH ook waarmaakte. Maar het was Vera Feitsma die hier haar tweede medaille pakte en er met het goud vandoor ging.