NSK Cross 2018

Door: Luc Sillen

Zaterdag 13 januari vond het jaarlijkse NSK Cross plaats. Dit jaar had W.A.V. Tartlétos de eer om dit evenement te mogen organiseren. NSAV 't Haasje was ruim vertegenwoordigd. In de ochtend reisden maar liefs 10 Haasjes af naar het mooie Hoekelumse bos nabij Ede voor de cross. De  loopomstandigheden leken goed. Het was weliswaar koud, maar het was nagenoeg windstil en de grond leek niet al te modderig.

Als eerst op het programma stond de korte cross voor zowel de mannen als de vrouwen. Zij legden elk een afstand af van 3200 meter verdeeld over twee ronden. Marco, Thomas, Lars en Arnout wisten dit parcours in een nette tijd af te werken. Bij de vrouwen waren uitstekende prestaties neergezet. Margo wist met een flinke voorsprong op de nummer twee de eerste plaats in de wacht te slepen. Rianne behaalde de derde plaats op dit zware parcours.

Bij de lange cross stonden Luuk, Ties, Kamiel en Luc S. aan de start. Zij moesten 9000 meter lopen over drie rondes. Het parcours was erg zwaar. Het was weliswaar niet modderig, maar lange stukken moesten worden gestegen over mulle zandwegen. Luuk pakte al vanaf het begin de leiding en kon tot aan het einde zijn eerste plaats vasthouden. Kamiel kon een tijd goed met de kopgroep bijblijven, maar moest vanwege klachten aan zijn kuit helaas uitstappen. Ties liep een sterke race (zonder spikes!) en wist de derde plaats te behalen. Luc eindigde daarachter op de 4e plaats.

Na de cross en de prijsuitreiking waar het (rood/wit?) zag van de Haasjes, was het tijd voor de lunch in het clubhuis van atletiekvereniging Climax. Daar had de organisatie zich goed uitgesloofd en voor iedereen een pannenkoekenlunch bereid.

Al met al kan er terugkeken worden op een succesvolle dag waar knappe prestaties zijn neergezet!

Haasjes aan de start van de korte cross. (Foto gemaakt door Elke Molenaar).

Aan zijn gezicht te zien heeft Thomas het zwaar deze wedstrijd. (Foto gemaakt door Elke Molenaar).

Start van de lange cross met Kamiel, Ties, Luuk en Luc. (Foto gemaakt door Elke Molenaar).

Luc door het mulle zand op weg naar een mooie 4e plek. (Foto gemaakt door Elke Molenaar).

Margo en Rianne op het podium van de korte cross. (Foto gemaakt door Elke Molenaar).

Bij de prijsuitreiking zag het niet alleen maar rood/wit van de Haasjes. (Foto gemaakt door Elke Molenaar).