U bent hier

NSK Indoor 2018

Op 10 maart vond het NSK Indoor plaats. Dit jaar begaven 22 Haasjes zich naar Apeldoorn om te shinen in dit indoorstadion. En dat deden ze met verve. Drie medailles werden mee terug genomen naar Nijmegen: Kamiel (3e op de 800m), Bram E. (3e op de 60mh) en Vera F. (2e op de 200m). Natuurlijk waren er nog veel meer goede uitslagen* en is er een heleboel gebeurd, waaronder het brassen van de vlag van Vitalis en hun mascotte Barbabenno! Te veel om op te noemen eigenlijk. Daarom hebben we een Haasjedeelneemster gevraagd hoe zij het NSK heeft beleefd. Hierbij de dag van Pien Meijs!​

Tien maart was het dan weer zover, het NSK-indoor. Dit jaar mocht ik zelfs meedoen als echte student. Wat deze wedstrijd nog even extra leuk maakte was dat er ook wat mensen van mijn oude vereniging meededen, waardoor ik ‘s ochtends, nog maar half wakker, niet in mijn eentje de trein in Hengelo in hoefde.

Polsstokperikelen

Nou is het nog niet zo makkelijk om mee te doen aan een wedstrijd als je favoriete onderdeel polsstokhoogspringen is. De planning om je eigen stokken mee te krijgen begint al een paar dagen van tevoren. Want met een andere stok springen dan je gewend bent, is toch wel heel stressvol.

Dan maar met de stokken op de fiets. Na een paar auto’s net niet geraakt te hebben, kwamen we aan op het station. Meteen met de stokken de trein in. Gelukkig hebben we ondertussen al meerdere keren geoefend en ging dit dus relatief makkelijk. Aangekomen bij Omnisport hebben we eerst de stokken afgeleverd en zijn we vervolgens snel begonnen met warmlopen en rekken. We moesten ons al vroeg melden in de callroom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd weer een beetje onder de indruk van Omnisport ben als ik vanuit de callroom het middenterrein op loop. Jammer genoeg spring ik hierdoor vaak niet al te best. De laatste wedstrijd had ik mijn aanvangst hoogte niet gehaald en daarom was het doel voor deze wedstrijd om de aanvangsthoogte wel te halen.

De wedstrijd

De aanvangsthoogte halen, dat is gelukt! Een nette drie meter. Ondanks dat de snelheid er totaal niet was en er wat probleempjes waren met mijn aanloop, ben ik dus zeker niet ontevreden. Ik heb een hartstikke leuke dag gehad en genoten van de gezellige en ontspannen sfeer.

*Uitslagen zijn te vinden onder deze link (alleen Marloes mist, dus je moet haar even apart opzoeken).

Meer wedstrijdverslagen lezen?